
Scurta descriere a clusterului
Clusterul Turistic Regional Ungheni – 2030 a fost constituit la 20 aprilie 2022 prin semnarea Memorandumului de Colaborare între 30 membri, dintre care 16 întreprinderi din diferite domenii (agricultură, vinificație, de producere a ceramicii, covoarelor, alimentație publică, servicii hoteliere și de printare, prelucrarea lemnului), 3 meșteri populari, 5 autorități publice locale, Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 3 Asociații Obștești și 2 muzee din raionul Călărași, care și-au exprimat dorința de a se asocia pentru a-și consolida eforturile de promovare a unei cooperări reciproc avantajoase în vederea facilitării dezvoltării și promovării turismului în regiune, atragerii de investiții și creării de noi locuri de muncă. Ulterior, pe 15 martie 2023, la Clusterul Turistic Regional Ungheni – 2030 au aderat alți 8 membri, dintre care 6 întreprinderi din domeniile de producere a covoarelor, agricultură, vinificație, alimentație publică, servicii divertisment, Primăria municipiului Strășeni, Academia de Studii Economice a Moldovei.
Prezentarea produselor / serviciilor
Produsele clusterului turistic sunt formate din totalitatea ofertelor prestatorilor locali de servicii (cazare, alimentație publică, ghidajul, organizarea de călătorii, agrement/evenimente etc.) și bunuri consumate de călători (suveniruri, gastronomie și băuturi locale, produse locale) în destinația Ungheni – Călărași – Nisporeni. Serviciile oferite în cadrul clusterului pot fi divizate în două categorii:
Clusterul Turistic Regional Ungheni – 2030 s-a constituit sub forma unei asocieri libere și deschise. Pentru realizarea coordonării activităților, membrii Clusterului, prin consens, au desemnat o entitate de management a clusterului și un Coordonator al clusterului.
Consiliul de Administrare este format din 7 persoane, fiind aprobat de Adunarea Generală a Clusterului cu votul unei majorități simple.
Scop
Creșterea atractivității și promovarea regiunii prin dezvoltarea unei infrastructuri turistice moderne.
Obiective
Obiective strategice: